Hírek

Beszámoló a disszeminációs tréning megvalósulásáról

Beszámoló a disszeminációs tréning megvalósulásáról

Az Átányi Református Egyházközség Transznacionális együttműködések (EFOP-5.2.2-17-00037) Vallás és kultúra a családokért megnevezésű projektjének 3 darab 12 órás disszeminációs tréning került megszervezésre 10-10-10 fővel (jelenléti ív mellékelve), annak érdekében, hogy a jó gyakorlatokat más, a szakterületen, humánszolgáltatásokban tevékenykedő segítőszakemberek is megismerjék, alkalmazni tudják. A disszeminációs tréningek az Átányi Református Lelkészi Hivatal Gyülekezeti termében és a hevesi Eötvös József Református Oktatási központban valósultak meg Visztenvelt Andrea tréner irányításával. Ezeknek az időpontjai 2019.06.08-09., 2019.09.12-13. és 2019.11.07-08. voltak.
A tréningek folyamán strukturált csoportos foglalkozások módszertanát követve, élményalapú, szociális tanulási folyamatot sikerült megvalósítani. A kiscsoportba rendezett résztvevők közös cél érdekében vettek részt az irányított tanulási folyamatban, ahol a szakképzett csoportvezető irányításával dolgoztak fel különböző témákat, fejlesztettek képességeket, kompetenciákat. A projekt megvalósítói vállalták, hogy a tréningekre legalább 3 főmunkaerő- piaci szempontból hátrányos helyzetű személyt vonnak be, ezzel biztosítva az esélyegyenlőségi szempontok maradéktalan érvényre jutását. Ezért minden egyes tevékenységen vett részt nő, megváltozott munkaképességű és pályakezdő is.
Mindhárom tréning szakmai tartalma a kutatások eredményei alapján kerültek meghatározásra és ugyanazon metódus alapján, megegyező témák kerültek nagy mélységű vizsgálatra.
Az első nap szakmai tartalma
A disszeminációs tréning legelső tartalmi eleme az volt, hogy a vallás és hit szerepét vizsgálták meg közösen az egyén/egyének életében. Ehhez a témához a tapasztalt tréner számos helyzetgyakorlat segítségével közelített. Mindennapi példák vizsgálatával írták körbe a hit jelenlétét és a vallás kapcsolatát. Majd a vallás és hit az oktatásban betöltött szerepéről tartottak kötetlen hangvételű diskurzust, mely kitöltötte a délelőttök hátralévő részét.

Az ebédet követően a különböző vallások különbözőségei került megvizsgálásra. Itt összehasonlították a legjelentősebb világvallások (keresztyén, zsidó, iszlám, hinduizmus, buddhizmus, kínai univerzizmus) tudományos tartalmú definícióit és a leírásait a személyes ismeretekkel, tapasztalatokkal. Érintették a vallási pluralizmus területét is, hogy vajon megférhetnek e békességgel a különböző vallások. Innen egyenes út vezetett a közösségek definiálásához, hiszen a vallás nem csak egy személyre korlátozódó jelenség. Majd néhány szimulált élethelyzetek előadásával a szakemberek közötti együttműködés lehetőségeire keresték a válaszokat a résztvevők.
A második nap szakmai tartalma
A disszeminációs tréning második napját a résztvevők haza és nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével kezdték, melyek a vallási közösség összetartását és összekovácsolását segítik elő. Ekkor a résztvevők is a saját életükből és közösségükből is alkalmazott praktikákat és jó gyakorlatokat is megosztották egymás között – a helyi közösséghez és a társadalomhoz tartozás elősegítése céljából.
Ahhoz, hogy egy közösség – akár vallási, akár világi alapokon működik – jól működjön, és a tagjai együtt tudjanak dolgozni, összefogásra van szükség, ezért a tréner módszertani megközelítés szerint a csoportos fejlesztést kooperációs és drámapedagógiai feladatok segítségével valósította meg.
A disszeminációs tréning utolsó szakmai része a projekt eredményeinek terjesztésének és a további hálózati kapcsolatok kiterjesztésének az előkészítése volt.
A tréningeken az összes résztvevő nagy lelkesedéssel járult hozzá az esemény sikeres létrejöttében. A szakmai moderátor, tréner segítségével ténylegesen megvalósult az élményalapú, szociális tanulási folyamat.
A disszeminációs tréningről szóló beszámolót készítette: Kis Zoltán szakmai vezető.

Vélemény, hozzászólás?

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support